Jump to content

1925_07_07 Дванадесетъ положения – съпоставения върху разбиранията и живота на ученика (Учительтъ)


Ани

Recommended Posts

От книгата Трети младежки събор „И обхождаше Исус всичка Галилея“,  5-8.07.1925 г.,
Първо издание: София, 1925 г.
Книгата за теглене на PDF
Съдържание на томчето

"Младежки събори", Младежки събори на учениците на Всемирното Бѣло Братство,
I-VIII, 2 юлий 1923 год. - 14 юлий 1930 год., Второ издание,
ИК"Жануа'98", София, 2001, (стар правопис)
Книгата на PDF - за теглене
Съдържание

 

Дванадесетъ положения – съпоставяния

върху разбиранията и живота на ученика

1. Ученикътъ трѣбва да разбира добрѣ това, което ще направи и да гледа да е съобразно съ великитѣ принципи на живата Природа.

- Колко е отрадно, когато ученикътъ въ своето невѣжество постѫпи тъй, както малкитѣ дѣца, безъ прѣдварително да обмисля, какво да направи, и дали трѣбва да го направи.

2. Ученикътъ не трѣбва да вижда какво става наоколо му. Той за всичко трѣбва да е слѣпъ.

- Колко е хубаво, когато ученикътъ вижда всичко, което се върши около него и се ползува отъ всичко това за своето развитие!

- Колко е благородно, когато ученикътъ мълчи!

3. Ученикътъ трѣбва винаги да мълчи, когато е прѣдъ Учителя си.

- Колко е сърдечно, когато ученикътъ разкрива душата си прѣдъ Учителя си!

4. Ученикътъ трѣбва да прави винаги това, което Учительтъ му казва.

- Колко е лазурно, ако ученикътъ изпълни волята на Учителя си, безъ Учительтъ да му е казалъ това!

5. Учительтъ самъ извиква ученицитѣ си.

- Колко е Божествено, когато ученикътъ самъ отиде при Учителя си!

6. При Учителя ще бѫде само най-добриятъ ученикъ.

- Колко е покъртително, когато съзнавашъ, че си лошъ и си при Учителя си!

7. Ученикътъ трѣбва да има винаги разположение въ сърцето си и отзивчивость въ душата си къмъ Учителя си.

- Колко е искрено, когато ученикътъ изживява прѣдъ Учителя си вѫтрѣшнитѣ си борби!

8. Ученикътъ трѣбва да е много скроменъ и смиренъ.

- Колко е силно, когато ученикътъ постѫпва смѣло!

9. Ученикътъ никога не трѣбва да иска отъ Учителя си. Учительтъ му знае кога и какво е необходимо да се даде на ученика.

- Колко е радостно, когато ученикътъ поиска нѣщо отъ Учителя си! А колко е благословено, когато Учительтъ отъ само себе си даде нѣщо на ученика си.

    10. Ученикътъ трѣбва за всичко да благодари и винаги да е радостенъ.

- Колко е трогателно, когато ученикътъ скърби и плаче за несполукитѣ си!

11. Ученикътъ трѣбва да е винаги при Учителя си.

- Колко е хармонично, когато далечъ отъ Учителя, ученикътъ мисли за Учителя си.

12. Ученикътъ трѣбва винаги да мисли за Бога.

- Колко е богоугодно, когато ученикътъ и въ най-малкитѣ нѣща въ живота си вижда Бога въ своето Величие и Слава.

Велико е, когато ученикътъ слуша Учителя си!

Трептяще, е когато ученикѫтъ е радостенъ, че служи на Бога!

Съзнателно е, когато ученикътъ благодари и хвали Бога всѣкога и за всичко!

Дадени отъ Учителя на 7 юли 1925 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Ани changed the title to 1925_07_07 Дванадесетъ положения – съпоставения върху разбиранията и живота на ученика (Учительтъ)
  • Ани unlocked this тема

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...