Jump to content

1922_08_24_2 Предварителни бележки


Ани

Recommended Posts

От "Беседи, обяснения и упѫтвания от Учителя,

дадени през 1922 г. в Тѫрново", Пѫрво издание  1922 г."

Книгата за теглене

Съдържание

Бележка: книгата е в Омарчевски правопис

 

4½ ч. сл. обяд.

Предварителни бележки.

Хайде, постарайте се сега да измените вашето сѫстояние, и вашите обикновени мисли. Сега, както ви виждам, всинца се занимавате с много обикновени мисли. Да видим, кой от вас е достатѫчно смел, да каже с какви мисли се занимава в този момент. (Един брат се обади: Ето, аз се занимавам с мисѫлта за кѫрската работа). Сега, този брат взема лаврите, той си каза, той е прѫв. Вие докато се понаумувате, той си казва направо, затова спечели. Той постѫпи по божественому, а вие — по човешки. Вие мислите, а той — „занимавам се с кѫрска работа“. Вие сте от тия стари философи. Мнозина от вас сте играли важна рол на списатели, давали сте тон на света. Знаете ли с колко години е ритнат света назад от вашето учение? Затуй сте изпратени в тази школа — да ви изправим. И то видни философи сте били! Всяка система е видна, но когато се сѫбори тази система, всичко рухва. Тя сама се сѫбаря, унищожава се. Това е било, не защото сте имали лоши намерения, но вашите схващания сѫ били такива, а опитѫт е показал обратното.

Сегашната философия е да се занимаваме с микроскопическите неща, а не с големи, но с най-обикновени, с малки, посредствени работи. Тази е най-великата философия! С великите  работи всеки може да се занимава, но за малките, за микроскопическите работи много малко кандидати има, а в сѫщност тия малки работи сѫ важни.

Сега, преди да пристѫпя кѫм беседата си, важно е да имате добра почва под себе си. Ще си изберете почва. И всички растения, като вземете, запример дѫба, бука, бора, ябѫлката, крушата, черешата, всички си избират своя подходяща почва; и когато едно дѫрво попадне на хубава почва, която сѫответствува на неговото естество, то расте и се развива правилно.

Е, да допуснем, че вие сега сте ученици на Бялото Братство, пращат ви да извѫршите следующата задача: една 72 годишна баба — взимам туй число 72, като известно число, което има смисѫл, — имала 10 деца, 7 сина и 3 дѫщери. Тя е вложила в тях всичкия си капитал, вѫзложила е всичката си надежда на тия свои деца, обаче, измират всички до едно, и тя остава неутешима. Сега, изпращат ви вас да я утешите. Как ще я утешите? Тя ще ви каже: „Синко, аз не сѫм млада да се оженя втори пѫт и да родя деца. Изгубих. Стара сѫм, на 72 години, всичко изгубих, отиде!“ Как ще я утешите, я ми кажете? Може ли да разрешите задачата? Ние взимаме един тип сѫбуден. Сега, аз ще ви приведа, ще превѫрна тази формула в друга, искам да ви науча на новия начин на разсѫждение. С вас бих разсѫждавал по вашия начин, но аз ще се спра, защото по този начин сме разсѫждавали, и пак ще дойдем до известни резултати, но ще превѫрна тази задача в друга форма. Представете си, че тази баба е едно старо дѫрво, покрай което е минавала една рекичка и поила корените на туй дѫрво. То расло и се веселило. Някой воденичар отбива тази рекичка и пуща водата ѝ другаде, а дѫрвото остава без вода. Как ще утешите туй дѫрво? Отговарят: „Ще го поливаме“. Да, но най-после ще се уморите. Не, трябва да идем да убедим този воденичар да пусне пак водата. Това е, нищо повече. Тази баба плаче, понеже вода няма. Нищо повече, вода иска.

Запитват: „Ами, ако не се сѫгласи той да ѝ пусне водата?“ Тогава ще убедим всички онези, които мелят у него брашно, да не отиват на неговата воденица, и ще го заставим да слезе под дѫрвото долу. Тѫй ще бѫде.

Сега, до колкото ние знаем, бащата и майката, между 10-те си деца имат едно дете, което най-много обичат, и то сѫставлява ядката на всички тия деца. Всички могат да умрат, а то да остане. Всички ако умрат, освен него, майката се утешава, но ако това дете умре, майката остава неутешима. Значи, то е детето, което разбирало майката, и я обичало. И поради любовта на туй дете, тя обича и всичките други деца. Тя казва: „Изгубих туй дете, което ме обичаше, което ме любеше“. И действително, един тежѫк изпит е, да изгубиш онзи, който те обича. Това сѫставлява една задача за ученика, доста сериозна задача, която ученика трябва да реши. По какѫв метод? Защото, ние имаме един такѫв случай с една наша сестра, която и сега още не може да се утеши за своя син. Тя още не може да се утеши за тази загуба, скѫрби още, макар че е в братството.

Ще дойдем до практически задачи за разрешение. Има практически задачи, които трябва да се разрешат в сегашния ви живот, належащи задачи сѫ. Те сѫ най-важни. Трябва да се разрешат; всеки един от вас ще разреши, една от тия задачи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Ани unlocked this тема

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...